sus.blogg.se

Bara helt vanligt liv med en Basenji som bonus

Utlands mail

Publicerad 2013-01-26 13:51:57 i Allmänt,

Nu ska datorn vara som ny, måste säga att mycke snabbare är den.
Saknar dock lite funktioner som det fanns tidigare och som jag inte har en aning om hur vi haft dom.
I går fick jag ett mail från M:s mamma i Spanien.
Där härjade förkylningar och hosta samma som här så inte är det lönt att befinna sig på sydligare breddgrader.
Dom hade varit till den lokala sjukstugan med ett brev på spanska som beskrev deras sjukdom...
egentillverkat teckenspråk kanske inte funkar, man vet ju aldrig vad man kommer hem med för medeciner då... kanske något mot skabb...
Hon undrade vad M har tänkt sig när han fyller femtio i aprill, om han ska ha något kalas... varför hon undrar över det har jag ingen aning om för dom är ju inte hemma i sverige då i allafall.
Men nä, han har inte tänkt ha någon fest, de hade vi då han fyllde fyrtio, blir väll bara nått fika om de kommer någon för vi blir allafall hemma.
I dag har M tänkt ta tag i träningen igen, den har legat nere under jul och veckorna efter när han varit förkyld.
Han får nog ingen med sig (kanske) då både F och J är förkylda, fast man vet inte,
J har benägenhet att bli tvär frisk när det gäller.
I kväll är det borta-middag, M var och köpte tulpaner åt Sarah och en ( ! ) öl till Andrew... nä, han är inte snål, det var nån special edition.
 Mot hosta?... eller tandvärk...eller klåda?

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Susann Hedlund

Jag bor i Kalix med sambo och vovve. Vi har en utflyttad son som bor i villa med tjej i Bredviken. Har MS sen -86 och är rullstolsburen sen -08 och kan/orkar inte jobba så det blir långa dagar hemma. Kanske är det här ett sätt att bryta tristessen, vi får se hur länge jag håller i bloggen. Och! jag stavar som en kratta!! men det får ni stå ut med...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela